Over Dennis

Wie ik ben? Een energieke, enthousiaste, creatieve en nauwkeurige Webanalytics,- en Conversie Optimalisatie specialist. Ja, je leest het een goed, de combinatie van 2 specialisaties waarbij ik niet alleen klantgedrag (en emo) kan analyseren en beoordelen. Maar ook met concrete verbeterpunten en een plan van aanpak kom aanzetten.
Zeer pro-actief en resultaat gericht.

Klanten waar ik o.a. voor heb gewerkt zijn bijvoorbeeld:

- KRO NCRV
- VodafoneZiggo
- Rabobank
- NuonVattenfall
- PostNL
- Primera
- Fietsenwinkel
- Sanoma Media (DPG)
- Kamer van Koophandel (KVK)
- PontMeyer

Laten we contact hebben met elkaar, ik help je graag.

Vaardigheden

Webanalist Conversie Specialist CRO Analist Customer Journey Data analysis Google Analytics User Research webanalyse Personalisatie

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)
Frans (Basisvaardigheid)
Spaans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Eneco

Conversie & Customer Journey Specialist

Verantwoordelijk voor de digitale consumenten klantreis en user experience op Eneco.nl en de doorontwikkeling van het platform.

KRO NCRV

CRO- en Personalisatie specialist

Werkzaam voor de KRO NCRV als freelance CRO en Personalisatie - specialist waarbij ik in mijn rol - voor o.a. het tv-programma BinnensteBuiten - de online doorvertaling maak in het opzetten en uitrollen van gepersonaliseerde (datagedreven) targeting op klantgroep-niveau binnen de online kanalen.

Daarnaast verantwoordelijk voor het opzetten en uitrollen van het A/B-testprogramma waarbij alle (gepersonalieerde) online inspanningen worden getoetst op succes.

VodafoneZiggo

Freelance Webanlist, Conversie specialist

Werkzaam voor VodafoneZiggo als freelance Webanalist, Conversie-specialist waarbij ik in mijn rol - zowel voor Vodafone als Ziggo - ondersteun in alle A/B-test-gerelateerde activiteiten en vraagstukken zoals analyse, rapportage, insights en advies.

Rabobank

Freelance Webanalist, Conversie specialist

In deze rol had ik een drieledige opdracht;

- Webanalisten begeleiden in het visualiseren van de salesfunnels
- Coördineren en uitvoeren van het CRO programma binnen de Rabobank Nederland;
funnel- en salesanalyse in Google Analytics, opzetten en analyseren van A/B-testen
- Kennisniveau vergroten en kennis delen bij Marketing- en Digital teams (Tribes) op het
gebied van webanalytics & Conversie Optimalisatie.

Nuon Vattenfall

Sr. Webanlist, Conversie specialist

Als Sr. Webanalist- en Conversiespecialist bij Nuon ben ik verantwoordelijk voor het bedenken en implementeren van verbeteringen m.b.t. de E-Commerce strategie voor o.a. Nuon.nl (voor desktop, mobile en tablet.) voor de B2C markt. Incl. budgetteren en budgetbewaking. Daaronder valt o.a. ook onder:

- Data-analyse (o.a. met Omniture SiteCatalyst)
- A/B-testing
- Targeting en profiling
- Real-time personalisatie

Verantwoordelijk voor het initiëren en uitvoeren van conversie optimalisatie projecten, met als doel het verhogen van de online conversie voor de aquisitie- en retentie funnels op het gebied van sales, service en klanttevredenheid.

ISM eCompany

Sr. Webanalist, Conversie specialist

Als Webanalytics & Conversie Optimalisatie Consultant ben ik verantwoordelijk voor de online marketing projecten van de key accounts bij ISM eCompany. Voorbeelden van onze klanten zijn: PostNL, Zinzi, Scotch & Soda, Buddha to Buddha, Kruidvat, Primera, McGregor en Fatboy. Samen met de klanten stel ik doelstellingen en maak het online marketing plan op het gebied van traffic, conversie, orderwaarde en retentie om deze doelstellingen te realiseren. Het bedenken en opzetten van cross-channel concepten, mobiele concepten en ‘big data’ vallen onder mijn takenpakket. Daarnaast verzorg ik verschillende online marketing trainingen en fungeer ik als vraagbaak en sparringspartner binnen het Online Marketing team.

ISM eCompany - full service internetbureau - bestaat al ruim 20 jaar en is echt een begrip binnen de E-Commerce. Door een combinatie van verschillende technologieën, kennis, methoden en design realiseren wij e-commerce rendement voor onze opdrachtgevers. ISM eCompany biedt een divers scala aan oplossingen aan, zoals B2B, B2C, Cross-Channel en Online marketing. Daarnaast ondersteunen wij ook verschillende e-commerce platformen.

Blogs:

- Universal Analytics: http://bit.ly/UEZfhK
- De Champions League winnen met Search & Google Shopping: http://bit.ly/1p8Ax2q
- Aan de slag met de Webshopreviews: http://bit.ly/1pzSpqD
- De stap naar Vloeibaar internet: http://bit.ly/1uwZZA2
- Zoekmachine Marketing in de mix: http://bit.ly/1lqH8RP

Kaliber (Rhinofly)

Webanalyst, Conversie specialist

- Volledige ondersteuning bieden aan de Rijksoverheid (Carrière Sites Overheid) en alle daarbij komende Online vraagstukken
- Adviseren stakeholders omtrent efficiënte en effectieve arbeidsmarktcommunicatie oplossingen
- CSO Backoffice (door)ontwikkeling en innovering
- Strategisch advisering

Sanoma Media

Sr. Channel Manager

• Monitoren en optimaliseren dagelijkse bezoekersstromen en website prestatie;
• Verantwoordelijk voor het realiseren van de resultaten conform begroting en de bijbehorende budgetbewaking;
• Aansturen projectmanagers, IT specialisten en de content managers;
• Beheren van het webanalytics programma (Google Analytics) en implementeren en verbeteringen n.a.v. gemeten resultaten;
• Initiëren marktonderzoeken, usability-onderzoeken en online (multi-variate) tests en implementeren aanbevelingen;
• Initiëren en implementeren innovaties op de online shops;
• Adviseren van de interne organisatie met betrekking tot e-commerce activiteiten;

Verscheidene Webanalytics & Conversie Optimalisatie (CRO) opdrachten

Webanalytics, Conversie specialist

Verscheidene Webanalytics & Conversie Optimalisatie (CRO) opdrachten als:

- Opzetten en inrichten Google Analytics dashboards en rapportages
- A/B-testopzet en analyses.

Netprofiler

Webanalytics & Conversie optimalisatie consultant

Netprofiler is een snel groeiende online marketing organisatie die gespecialiseerd is in het verbeteren van website conversie. Met de consultants zetten zij in op web analytics, website verbeteringsprojecten (usability) en zoekmachine marketing om bedrijven als ID-T, Nokia, D-Reizen en bijvoorbeeld Expedia te helpen met conversieoptimalisatie.
Netprofiler ziet online marketing als een continu proces dat altijd verbeterd kan worden.