Over Henno

Het is mijn passie om online publiek enthousiast te maken en om te zetten naar tevreden & terugkomende klanten. Na het voltooien van de studies Multimedia Academie & Interactieve Media heb ik heb ruim 11 jaar voor e-mailmarketingbureau e-Village gewerkt (founders van marketing automation software Clang). De eerste 5 jaar begon ik als campaign designer en was ik verantwoordelijk voor de operationele e-mailcampagnes van o.a. bol.com, Shell, Transavia, Eneco & Landal Greenparks. Na het behalen van mijn bachelor diploma heb ik de overstap gemaakt naar de marketing-afdeling, waar ik 6 jaar heb doorgebracht. Eerst als online marketeer en later als marketing manager.

Ik heb e-Village eigen e-mailmarketingcampagnes ingericht, meerdere malen een huisstijl & website ontwikkeld, blogs geschreven voor o.a. Emerce & MarketingFacts, content geproduceerd voor social media en een online marketingstrategie opgezet, doorontwikkeld en overgedragen aan een team van 5 marketeers. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor promotie van de website. Zowel via SEO als SEA.

Ik ben jarenlang betrokken geweest bij de realisatie van de grootste leadgenerator van e-Village. De E-mail Benchmark, een 60 pagina’s tellend onderzoeksrapport. Ik was verantwoordelijk voor zowel de opmaak als het verzorgen van de communicatie-strategie, persberichten en social media. Als senior online marketeer was ik eindverantwoordelijk (PM) en als marketing manager begeleidde ik het team. Daarnaast realiseerden we cases & whitepapers. Ook heb ik een aantal keer het KTO & MTO verzorgd.

Begin 2018 was ik toe aan een nieuwe uitdaging en in juni dat jaar ben ik Marketing Automatic gestart om bedrijven te begeleiden in hun weg naar marketing automation. Ik begeleid Zorg van de Zaak voor 32 uur per week. Daarnaast ben ik op zoek naar een nieuwe opdracht voor de overige 8 uur.

Ik ben iemand die niet graag stilzit. In mijn vrije tijd zoek ik beweging in sporten als Hockey, Fitness en Squash. Daarnaast vind ik nieuwe inspiratie in fotografie en het bespelen van akoestisch gitaar.

Kijk op mijn website www.marketingautomatic.nl voor een korte introductiefilm en andere ins & outs.

Met vriendelijke groet,

Henno van de Hee

Vaardigheden

SEO Moz SEO Customer Journey Web development Marketing automation E-mailmarketing project management Strategie Customer Loyalty/ Retention acquisitie

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Professionele werkvaardigheid)
Duits (Beperkte werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Zorg van de Zaak

Marketing Adviseur

Bij Zorg van de Zaak adviseer ik de teams MKB en Verzekeren. Ik ben begonnen met het in kaart brengen van datastromen en processen middels customer journey mapping. Op basis daarvan heb ik een strategisch plan geschreven voor 2020. Centraal staat het aanscherpen van de klantcontactstrategie middels marketing automation.

Bo-bottles

Marketing adviseur

Voor start-up Bo-Bottles heb ik een aantal strategiesessies verzorgd om de missie en visie helder op papier te krijgen.

Entersekt

Marketing adviseur

Entersekt is een bedrijf waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Kaapstad. Om de Europese markt te veroveren zijn 3 sales filialen in Europa geopend, waarvan 1 in Nederland.

Sales vond echter moeilijk aansluiting met het marketingteam in Kaapstad. Om het gat te dichten heb ik de customer journey in kaart gebracht en het leadgeneratie-proces onder de loep genomen. Ik heb de opdracht afgesloten met de realisatie van een leadgeneratie-campagne die toegepast kan worden tijdens diverse evenementen.