Over Manon

Hi! Mijn naam is Manon, 29 jaar en woonachtig in Amsterdam. Inmiddels ben ik meer dan 5 jaar werkzaam in digital marketing. Als marketing manager bij L1NDA heb ik verschillende marketing strategieën from scratch opgezet en een digitale transformatie van sales naar inbound marketing begeleid.

Als e-commerce manager bij Hearst was ik verantwoordelijk voor de shops van prachtige merken zoals Vogue, National Geographic, Quest, Quote en nog 20 nog andere merken. Al deze shops heb ik gemigreerd naar een nieuw e-commerce platform. Verder was ik verantwoordelijk voor de performance van de online kanalen en strategisch development van deze shops.

Vanaf november 2019 heb ik de stap gezet en ben ik beschikbaar voor online marketing en e-commerce opdrachten. Ik heb zowel strategische en uitvoerende ervaring. Mensen die met mij hebben gewerkt vinden me enthousiast, betrouwbaar en communicatief. Iemand die gaat voor het best resultaat en de focus heeft op Getting Things Done. Ik presteer het beste in een informele omgeving die technologie omarmt en openstaat voor verandering. Een plek waar ik echt impact kan maken.

Ervaring met:
- Online marketing
- Inbound marketing
- Content marketing
- Growth marketing
- E-mail marketing
- Marketing automation
- E-commerce

Vaardigheden

Inbound marketing Content marketing Marketing Digital Transformation E-commerce digital marketing Commercial strategy growth marketing SEA SEO Web project management content

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)
Spaans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Hearst

E-commerce manager

Als E-commerce manager ben ik verantwoordelijk voor online aanwezigheid van alle Hearst merken door het ontwikkelen en uitvoeren van strategische online marketing plannen.

Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor:
- Het genereren van sales via het online platform
- De prestaties van onze online kanalen zoals sociale media, SEO, SEA, affiliate en e-mail
- Het aansturen van een team van externe web- en softwareontwikkelaars
- Strategische ontwikkeling van het e-commerce platform
- 25 shops gemigreerd naar een nieuw e-commerce platform
- 22 merken gemigreerd naar een nieuw e-mail systeem

Hearst is een mediabedrijf met (internationale) topmerken zoals ELLE, Vogue, Harper's BAZAAR, Cosmopolitan, Glamour, Women's Health, Quote, Esquire, National Geographic, Quest, Men's Health and Runner's World.

L1NDA

Digital Marketing Manager

Als marketingmanager ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van strategische marketingplannen en het beheren van de (dagelijkse) activiteiten binnen de marketingafdeling.

Verschillende grote projecten afgerond:
- het opzetten van content & social media marketing strategie
- onderzoek en opstellen van buyer persona's and de customer journey
- opzetten en implementeren van marketing automation, lead nurturing, lead scoring en tooling
- rebranding project: nieuwe website (vanuit persuasive design), brand video en nieuwe content
- lead generatie en conversieoptimalisatie
- digitale transformatie van sales naar inbound marketing. Verantwoordelijk voor het uitwerken van de inbound marketing strategie en tooling (Hubspot)