Over Marieke

Marieke heeft de perfecte mix van digital expertise, B2B en B2C marketing, technische kennis en de rol van concept developer past haar dan ook perfect. Ze heeft zich ontwikkeld als strategische product owner in het digitale landschap. Haar uitdaging is altijd het dagelijks ontdekken van kansen en behalen van successen op basis van data gedreven producties: het verbeteren van de Customer Journey tot het live brengen van een campagne. Ervaring met complex stakeholdermanagement binnen de financiële dienstverlening. Door haar enthousiasme en nieuwsgierigheid is zij zeer prettig om mee samen te werken. Kan een team inspireren, tevens ook (positief) kritisch aanspreken waar nodig. Ze is resultaat- en inhoud gedreven, werkt datadriven. Creatief, flexibel, stressbestendig en hands-on.

- screening is in behandeling -

Vaardigheden

digital marketing Data driven marketing Customer journey optimalisatie Product owner scrum

Talen

Nederlands (Volledige professionele vaardigheid)

Projecten en ervaring

Sanoma

Product manager (a.i.)

- Opstellen backlog
- Coördineren IT en content t.b.v. nieuwe website
- Optimaliseren customer journey inlog en bestelflow
- Coördineren restyling overige kanalen (e-mail, app, banners, enz.)
- Communicatieplan lancering nieuwe site

BVA Auctions

Product owner/Online marketeer (a.i.)

Via Brunel op opdracht bij BVA. BVA is een online veilinghuis en een toonaangevend e-commerce platform.

Stater

Product Owner (a.i.)

- Product owner scrum;
- Budget bewaking;
- Complex stakeholderschap (intern en extern);
- Teamlead (12 personen)

ABN AMRO Bank

Product Owner/Online marketeer (a.i.)

Verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe selfservice tools en
Marketingcampagnes en de optimalisatie van de customer journey.
Abnamro.nl/hypotheken – selfservice en beheer
- Product owner scrum;
- Customer journey optimalisatie;
- Data driven marketing;
- Customer (self) service;
- Marketing campagnes;
- Opzetten agile werken (scrum)

KPN

Sr Product Owner / Online marketeer

Inhoudelijk en technisch verantwoordelijk voor doorontwikkeling en optimalisatie van de website van de Grootzakelijke markt. Teamlead van team Zakelijke Markt Online. KPN.com/zakelijk – online zakelijke markt
- Product owner scrum;
- Customer journey optimalisatie;
- Data driven marketing;
- Lead generatie;
- Team lead (8 personen)

Sanoma

Product Owner/ Manager

Verantwoordelijk voor de exploitatie, marketing & communicatie en technische doorontwikkeling (als Product Owner in een scrumteam) van het multichannel-platform Tijdschrift.nl.
Tijdschrift.nl – kiosk voor digitale tijdschriften
- P&L verantwoordelijk;
- Product owner scrum;
- E-commerce;
- (Re)Build website en mobile apps;
- SEA, Social (advertising), display;
- Customer journey optimalisatie;
- Verantwoordelijk voor 3 fte

Sanoma

Product Manager Online

Als productmanager bij Sanoma Parenting was ik P&L verantwoordelijk voor jongegezinnen.nl en volgensmama.nl.
Cluster Parenting (Oudersvannu.nl/Jongegezinnen.nl)
- (Re)Build website en mobile apps;
- E-mailmarketing strategie;
- Website exploitatie;
- Website optimalisatie
- Verantwoordelijk voor 3 fte;