Over Mark

Marketing is mijn passie. De afgelopen twintig jaar vervulde ik zowel vaste als interim functies binnen branches als telecom, energie, FMCG en retail, zowel in B2C als B2B. Ik werk voor merken waar marketing een strategische rol speelt en klantbehoeften voorop staan en help organisaties met aantoonbaar resultaat bij het ontwikkelen van een duidelijke strategie, heldere proposities en doeltreffende campagnes. Ik ben
breed inzetbaar, met als specialisaties (advies over) business development, marketingstrategie, product marketing, go-tomarkets, acquisitie en retentie. Opdrachtgevers omschrijven mij als senior marketing & business professional die graag de leiding neemt bij vraagstukken op het snijvlak tussen business development en (online) marketing. Als gecertificeerd Product Owner ben ik gewend om te werken binnen het agile framework.

- screening is in behandeling -

Vaardigheden

Business development Marketing strategie Product introducties Campagne management Marketing communicatie (ATL, BTL) Marketing automation Acquisitie (marketing & channel) Base (loyalty, retentive) Customer life-cycle management Online marketing E-commere Agile / scrum Product Marketing Change management

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Professionele werkvaardigheid)
Frans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Eneco Group

Product Owner Oxxio

- Product Owner Team Base (loyalty, up/x-sell, retentie)
- Commercial G2M Oxxio Internet, TV en Bellen

T-Mobile Thuis

Product Owner Converged

- Product Owner, nieuwe FMC propositie
- Trade marketing strategie T-Mobile Thuis

Engie

sr. Propositie marketing value added services

Ontwikkeling en G2M van nieuwe product- en service proposities
incl. make or buy & business case. Bottom-line verantwoordelijk.

Bakker Bart

Consultant e-commerce & marketing

Ontwikkelen van de e-commerce strategie, plan rondom optimalisatie marketing ROI

Vodafone

Distributie Marketeer Vodafone Thuis

Distributiestrategie en G2M binnen acquisitie kanalen, managen van traffic, volume, waarde en A&R budget

Essent

Product Owner Acquisitie

Product Owner - Essent Comfort proposities. Programmatic marketing, next Best Offer

Ministerie van EZ- Ctgb

Adviseur & Team lead

Strategisch marketing & communicatieplan, team lead marketing en communicatie

Formido bouwmarkten

• Product Owner E-commerce • Manager Marketing & Communicatie • Consultant E-commerce

- Opzetten van nieuw E-commerce platform
- Aansturen van marketing team (5), lid MT
- E-commerce strategie en business case

KLM Global Corporate Sales

Marketing Communicatie

- Aanscherpen van de klantcontactstrategie
- Business development projecten

KLM Nederland | Bladmanager

Bladmanager

- Bladmanager KLM (o.a. Flying Dutchman Magazine)
- Herlancering klantcontactstrategie voor B2T kanaal

Ziggo

Project Manager Marketingcommunicatie

- B2C on-en offline marcom voor werving en retentie

ANWB

Strategisch communicatieplan

Nieuwe marketing strategie voor BU ‘Bewegwijzering’