Over Miranda

Ik heb een grote liefde voor retail en bouw graag mee aan betekenisvolle
merken. Ik vind het een uitdaging om de consument te inspireren en
een hogere, toegevoegde waarde te bieden. Dit kan zowel in de fysieke
winkelomgeving, offline als online.

Succesvolle projecten gedaan voor o.a.: Praxis, Nike, Heineken, Hema, Lidl, Kruidvat, Intratuin, Asics en C1000.

Vaardigheden

brand marketing marketing communicatie Online Marketing Project management retail Marketing strategie Marketing Management

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Professionele werkvaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)
Frans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Praxis

Brand Manager

- Begeleiden bureaupitch middels een gestructureerd proces en onderzoek onder de doelgroep (Geselecteerd bureau Alfred International).
- Ontwikkelen nieuwe merkcampagne adhv vernieuwde merkstrategie.
- Resultaat: Naamsbekendheid + 9% en reclameherinnering +8,5% (all time high).
- Herziene invulling marketing/media jaarkalender.
- Opzetten introductiecampagne voor nieuw loyaliteitsprogramma Praxis Plus.
- Introductie en uitrol nieuwe huisstijl.
- Aansturing marketingcommunicatieteam (3 fte).

Heineken

Brand Manager a.i.

Verantwoordelijk voor de merk- en productstrategie voor Amstel en de Mainstream brands in Oost-Europa:
- Ontwikkelen, begeleiden en realiseren van geïntegreerde campagnes aangepast aan de lokale consumentenbehoeften.
- Lanceren bestaand merk in een nieuwe markt, rekening houdend met de lokale consumentenbehoeften adhv kwantitatief/kwalitatief onderzoek.
- Monitoren & analyseren van de prestaties van de merken en hun concurrenten. Waar nodig de marketingplannen bijstellen.

Online Agency RLVNT

Account Director a.i.

Adviseren en realiseren van online merkcampagnes voor Hema en ICI Paris XL. Zorgen voor een optimale afstemming tussen klant en het interne projectteam (creatie en mediaspecialisten).

Agency Found

Account Manager (Nike account)

Verrichten van alle marketing activiteiten voor nieuw te openen Nike Factory Stores (20 per jaar). Denk hierbij aan brand hardware materialen, signage, instore communicatie, window campagnes, outdoor en online campagnes.

Ontwikkelen, begeleiden en realiseren van window campagnes voor alle 250 Europese Nike Factory Stores, inclusief de bijbehorende instore communicatiecampagnes.

Lidl

Marketing Manager a.i.

Verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Lidl Nederland, waaronder alle merk-, activatie- en loyaliteitscampagnes (zoals Beste Supermarkt in Groente & Fruit), maar ook introductie van nieuwe
huismerken (zoals Bellarom koffiecups, biermerk Argus).

Invulling van de commerciële jaarkalender en zorgen voor een optimaal geïntegreerde marketing- en mediainzet.

Aansturing van het totale marketingteam (20 fte).
Initiëren en ontwikkelen van campagnes, van strategie tot creatief concept en de doorvertaling naar print, instore materialen, RTV, outdoor en online activiteiten.

Marktaandeel in 2013 gegroeid met 15% agv de extra
reclame-inspanningen (all time high).

Voicebooking (start up)

Marketing Manager a.i.

Introduceren van Voicebooking (de eerste webshop voor het boeken van voice overs). Advies m.b.t. marketing-, merk- en positioneringskeuzes.
Geconcretiseerd in een businessmodel, prijsstructuur, huisstijl en ontwikkeling van de website. Nu, 8 jaar later, is Voicebooking marktleider in Nederland en werkt het bureau voor klanten in meer dan 50 landen op basis van deze strategie.