Over My-Linh

• My-Linh heeft ruim 14,5 jaar relevante werkervaring opgedaan op het gebied van marcom, projectmanagement en stakeholdersmanagement, bij o.a. Groupe PSA, Unilever Food Solutions, Microsoft, Xerox en CKC & partners.
• Allround marketing- en communicatiespecialist die inzetbaar is voor het opstellen van marketing- en communicatieplannen tot productontwikkeling, maar ook opzetten van campagnes en eventmanagement van A tot Z.
• Ze heeft in het verleden zowel strategisch als uitvoerend werk verricht, heeft veel projectmanagement werkzaamheden verricht aan zowel klant- als bureauzijde en is sterk in relaties opbouwen en draagvlak creëren.
• My-Linh is sterk in stakeholdermanagement en kan goed werken in een multidisciplinair team.
• Keywords: klant- en resultaatgericht, communicatief vaardig, hands-on, stressbestendig en teamplayer.

- screening is in behandeling -

Vaardigheden

Project Management

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Moedertaal of tweetalig)

Projecten en ervaring

Groupe PSA (Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall en DS Automobiles)

Marketing & Communication manager DS Automobiles

• Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het merk DS Automobiles
• Marketing-communicatie plannen ontwikkelen, implementeren en uitvoeren in overeenstemming met KPI's en klantbehoeften
• Doelgroeponderzoeken ontwikkelen
• Partnerrelatie opbouwen met stakeholders
• Het beleid en strategie afstemmen met het hoofdkantoor
• Voor draagvlak zorgen binnen het team om de gewenste plannen en doelen te realiseren

Unilever Food Solutions (UFS)

Trade marketing & e-commerce specialist (interim)

• Co-ontwikkeling en uitvoering van trade marketing plannen
• Optimaliseren en verrijken e-commerce voor zowel UFS als trade partners
Behaalde resultaat/succes
Binnen 3 maanden is de basis voor e-commerce succesvol neergezet, denk o.a. aan productverrijking voor het gehele assortiment, zowel visueel als tekstueel, welke zal bijdragen aan een betere conversie in de webshop van UFS en van de trade partners.

Microsoft

Channel partner marketing manager voor grootzakelijk en MKB (interim)

• Verantwoordelijk voor b2b marketing voor het Hosting en Cloud segment
• Het merk Microsoft positioneren en de hybride oplossingen
• Ontwikkelen en uitvoeren van diverse on- en offline marcom activiteiten met als doel cross- en upsell te realiseren bij bestaande klanten en de klanttevredenheid te verhogen via o.a. marketing automation, social media, online advertising, e-mailing, webinars, evenementen en trainingen
Behaalde resultaat / succes
Ik heb een visie en strategie op het gebied van marcom ontwikkeld voor het Hosting en Cloud team, hierdoor was er meer focus en eenheid. Ook heb ik op basis van data-analyses nieuwe inzichten verkregen, waardoor we meer relevante content konden aanbieden. Resultaat: uitbouw bij bestaande klanten en hogere klanttevredenheid door de juiste boodschap, aan de juiste partner, op het juiste moment aan te bieden.

Xerox

Project- en traffic manager (interim)

• Verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe klanten en uitbouwen van bestaande relaties
• Begeleiden van on- en offline communicatie projecten binnen de huisstijl richtlijnen
• Afstemming tussen klant, interne en externe partijen rondom kwaliteit, planning en budget
• Awareness creëren voor Xerox en haar dienstverlening

Behaalde resultaat / succes
Ik heb meer omzet gegeneerd door proactief op zoek te gaan naar nieuwe kansen. Daarnaast heb ik goede relaties opgebouwd met klanten door mijn klantgerichte mentaliteit, sterke communicatieve vaardigheden, get-it-done mentaliteit en goede projectmanagement vaardigheden.

CKC & partners

Marketing en communicatie specialist b2b en b2c

• Verantwoordelijk voor de verkoop en retentie van cursussen, workshops, teambuildingactiviteiten en evenementen
• Opstellen marcomplannen voor het CKC en haar partners
• Coördineren en uitvoeren van diverse on- en offline marcom activiteiten o.a. evenementen, workshops, online campagnes en e-mail marketing
• Nieuwe proposities ontwikkelen en verbeteren van bestaande producten en diensten voor nieuwe en bestaande klanten
Behaalde resultaat / succes
Om de transitie van CKC naar CKC & partners goed te kunnen doorvoeren heb ik klantwensen vertaalt naar nieuwe waardevolle proposities, partners begeleid en geadviseerd op het gebied van marcom en een succesvolle nieuwe website gelanceerd via scrum methode voor CKC en haar partners, welke grote bijdragen hebben geleverd voor de omzetgroei, de customer experience en de gewenste uitstraling van het merk.

VDM Creative Communication

Project manager retail

• Verantwoordelijk voor het beheer van bestaande relaties
• Opstellen van projectplannen, briefings, offertes, budgetten en rapportages
• Designers, strategen, mediaspecialisten en externe partijen aansturen en controleren op deliverables
• Spil tussen klant, interne organisatie en externe partijen
Behaalde resultaat / succes
Een van onze klanten wilde graag een restyling van zijn merk. Ondanks de grootte en complexiteit heb ik als project manager het project succesvol begeleid. Ik bracht de wensen van de klant in kaart, zorgde voor duidelijke briefings naar de creatieven, bewaakte de scope van het project, de planningen en budgetten.

Chello On Demand (UPC)

Marketing executive

• Verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van diverse ATL en BTL marketingcampagnes
• Relaties onderhouden en uitbouwen met UPC, filmstudio’s, publieke omroepen, postorderbedrijven, design- en reclamebureaus en drukkerijen
• Organiseren en assisteren bij evenementen en beurzen
Behaalde resultaat / succes
Door inzet van nieuwe on- en offline communicatiekanalen werd het bereik, en daarmee de bekendheid van UPC Video on Demand, aanzienlijk vergroot.

e92plus

Partner marketing specialist Benelux

• Verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van marcom plannen voor e92plus en haar partners
• Coördineren en uitvoeren van diverse marcom campagnes
• Organiseren evenementen en trainingen
• Klant- en leveranciersmanagement
Behaalde resultaat / succes
Aangezien e92plus geen eigen marketingbudget had, was het essentieel om budget te verkrijgen van de partners. Doordat ik goede relaties heb opgebouwd kwam er steeds meer marketingbudget vrij en heb ik diverse evenementen, trade shows en trainingen georganiseerd, campagnes ontwikkeld en marketing materialen laten maken.

Black & Decker

Marketing assistant retail EMEA

• Verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van marketingcampagnes
• Coördineren en begeleiden van verkoop bevorderende uitingen, zoals advertenties, POS materialen, packaging, winkelinrichting, mailings, radio en tv commercials
• Organiseren en coördineren instore events, joint ventures en trade shows
• Relaties onderhouden met drukkerijen, reclame-, telemarketing- en evenementenbureaus
Behaalde resultaat / succes
Processen omtrent marketingcampagnes efficiënter en effectiever ingericht.
Resultaat: besparing van tijd en geld.