Over Sabrina

Ik ben een allround brand, marketing en communicatie professional met ruime werkervaring binnen zowel de B2C als B2B-markt en heb gewerkt voor grote A-merken en A-merk organisaties. Ik ben een energieke en proactieve verbinder en voel me thuis in dynamische en creatieve organisaties. Ik heb weinig tijd nodig om tot de kern van een probleem te komen en vind het een uitdaging om rust te brengen in hectische situaties en te werken met complexe vraagstukken. Daarnaast beschik ik over een goede helikoperview met oog voor detail en een hands on mentaliteit en kan ik zeer goed overweg met deadlines.

Merken en mensen samenbrengen zijn mijn grootste passie!

Succesvolle projecten gedaan voor o.a.: National Geographic, Albert Heijn, Ahold, Sanoma Uitgevers, Brunel.

Vaardigheden

Marketing Communication strategy Internal communication Communication 360° Partnerships Webmarketing strategy External Communications Brand Management Stakeholdersmanagement Corporate strategy Branded Content

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Brunel International N.V.

Corporate Communications Manager a.i.

• Interne communicatie: adviseren en ondersteunen Board over wereldwijde interne communicatie en branding vraagstukken, uitdragen strategie, communicatie en content creatie, managen van de interne communicatiekanalen. Adviseren regionale marketing- en communicatieprofessionals. Opstellen strategische communicatieplannen. Stakeholder management.
• Externe communicatie: branding en positionering, reputatiebeheer incl. profilering CEO, mediarelaties, mediamonitoring en persberichten.
• CSR-communicatie: ontwikkelen, uitdragen en implementeren van de gedefinieerde wereldwijde CSR-communicatiestrategie en opstellen communicatieplannen. Opzetten, managen en implementeren wereldwijde partnerschappen en sponsorships
• Leidinggevend aan 1 FTE: Communicatie Specialist

National Geographic / HEARST

Brand Manager

• Eindverantwoordelijk voor: de totale cross mediale brand- en marketingcommunicatiestrategie en de bewaking en positionering van National Geographic brand voor Nederland en België voor zowel B2C als B2B-markt
• In de markt zetten van geïntegreerde brandcampagnes, proposities, productontwikkeling, partnerships, new business en commerciële content creatie voor het merk
• Strategie, implementatie en uitvoering: merkidentiteit, abonneewerf en -behoud, loyaliteitsprogramma’s, communicatieplannen (complete customer journey)
• Profit en loss verantwoordelijk voor het volledige merkportfolio: National Geographic Magazine, National Geographic Traveler, National Geographic Historia en National Geographic Junior en bijbehorende brand extensions
• Representatie en verantwoording naar alle nationale en internationale partijen betrokken bij het (licentie)merk
• Leidinggevend aan 3 FTE: Marketingmanager, Jr. Brand Manager en Marketing executive

Ahold Delhaize

Global Communications Manager

• Eindverantwoordelijk voor: de ontwikkeling, management en productie van alle corporate en brand gerelateerde content en communicatiematerialen voor Ahold Global Communications o.a. Ahold website, jaarlijkse aandeelhoudersvergadering, jaar- en kwartaalverslagen, strategische interne communicatiematerialen, CSR
• Creatie en implementatie van de Engelstalige en Nederlandstalige content voor alle online en offline communicatiekanalen
• Adviseren en ondersteunen van het Ahold management, inclusief Raad van Bestuur, senior management en communicatieprofessionals bij de verschillende merken en op het gebied van communicatie en brandmanagement
• Briefen en aansturen (inter)nationale bureaus
• Leidinggevend aan 6 FTE: schrijvers/journalisten, content en online managers, communicatiespecialisten, event manager

Ahold

Brand Manager

Wereldwijd verantwoordelijk voor het (corporate) merk Ahold.
• Het in- en extern bewaken en uitdragen van de merkstrategie en de identiteit en het effectief vertalen naar propositie, geïntegreerde communicatiecampagnes (intern en extern, Engelstalig)
• De wereldwijde brand en corporate identiteit, design en productie van alle officiële publicaties, campagnes en interne en externe communicatiemiddelen
• Het verder ontwikkelen en tot leven brengen van het merk en haar identiteit naar interne en externe stakeholders, stakeholdermanagement
• Sponsoring en events (o.a. Sponsorship Stedelijk Museum Amsterdam en Ahold aandeelhoudersvergadering, townhall bijeenkomsten)
• Briefen en aansturen van (inter)nationale bureaus
• Leidinggevend aan 4 FTE

Albert Heijn

Marketing Campaign Manager

• Ontwikkeling strategisch en integraal marketing- en communicatiebeleid voor AH-actiemarketing (AH Bonus) in lijn met overall marketingcampagnes van het merk Albert Heijn
• Bewaken en uitdragen van consistente en holistische marketing en communicatiecampagnes voor het merk AH Bonus
• Verbindende factor tussen Albert Heijn commercieel management, marketing, sales en category management
• Managen van het totale proces van totstandkoming, redactie, content, fotografie, design, productie en verspreiding van de wekelijks verschijnende: huis-aan-huis AH Bonus brochure (oplage 6,1 miljoen), alle instore actiematerialen en -middelen, actiecommercials op radio en TV
• Brieven en aansturen van bureaus
• Leidinggevend aan 6 FTE

Sanoma Uitgevers

Brand Marketing Communicatie Manager

Diverse rollen binnen Sanoma Uitgevers o.a.

• Verantwoordelijk voor totale marketing-, branding- en communicatiebeleid en algehele strategie en bijbehorende omzet uit consumentenmarkt voor diverse maand- en weekbladen en bijbehorende line & brand extension o.a. voor Yes, Tina, Knip Mode en Tip Culinair
• Ontwikkelen en implementeren categorievisie en het algemene retail merk- en communicatiebeleid voor alle Sanoma magazines
• Succesvolle planning en organisatie van marketing-, promotie- en communicatieactiviteiten op de winkelvloer met landelijke retailers en A-merkleveranciers
• Verantwoordelijk voor commercie, marketing en communicatie van het zwangerschaps- en babybox-concept met informatie voor aanstaande ouders gelieerd aan de publiekstijdschriften Kinderen en Ouders van nu

De Zaak

Marketing manager

• Verantwoordelijk voor marketing- en communicatieactiviteiten (promotie, werf, behoud) van het multimediale totaalconcept voor MKB’ers