Over Stephan

Data driven professional die de customer journey centraal stelt. People manager die altijd streeft naar en energie krijgt van (continue) verbetering als professional en teamperformance. Denkt in kansen voor realiseren van groei. Verbinder met het vermogen anderen te inspireren naar een gemeenschappelijk doel. Weet met zijn kennis en drive mensen mee te krijgen.

- screening is in behandeling -

Vaardigheden

Agile/scrum Design Thinking leidinggeven organisatieverandering digitale strategie E-commerce

Talen

Nederlands (Volledige professionele vaardigheid)
Engels (Professionele werkvaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

ABN AMRO NV

Hoofd E-Commerce Productgroepen

Als Hoofd E-Commerce ben ik verantwoordelijk voor de online verkoop resultaten, online services en NPS van ABNAMRO’s strategisch belangrijke producten Hypotheken en Lenen. In mijn 2 agile teams (15 FTE) wordt aan de hand van ‘design thinking’ en hypothese-gedreven op dagelijkse basis gewerkt aan het verbeteren van de customer journey door het bieden van een optimale klantervaring, data-analyse, CRO en personalisatie. Als leidinggevende geef ik richting aan het team, de ontwikkeling van de online strategie-ontwikkeling, onderhoud ik de contacten met stakeholders en bevorder ik de zelforganisatie van het team

Mediagroep Limburg

Projectmanager Digital a.i.

Projectmanagement migratie naar nieuwe ‘3.0’ website incl. ontwikkeling business requirements documents, inrichting nieuw verdienmodellen (web, app, content, advertising, dataprofiling), digital governance, stakeholdermanagement, business case ontwikkeling, aansturing system integrator.

OAD Reizen B.V.

E-Business Manager

Als E-Business Manager en lid van OAD’s directieteam, heb ik een bijdrage aan de structurele en radicale digitale transformatie van een offline naar een online service en klantgerichte organisatie geleverd. Binnen mijn team (15 FTE) en de organisatie, heb ik versneld de verschuiving naar online denken en werken doorgevoerd, waarbij mijn verantwoordelijkheid lag bij het formuleren en implementeren van de ambitie & strategie op het gebied van service, CRM en E-Commerce.

Douglas & Breitner B.V.

Consultant/Partner

De partners van Douglas & Breitner richten zich op het begeleiden van bedrijven door het Digital Marketing landschap, door de efficiëntie en de effectiviteit van E-Commerce/E-Business activiteiten te verbeteren. Ad interim rollen die ik vervuld heb: Manager Online marketing (Joop van den Ende Theaterproducties/Stage Entertainment) | Senior Product Manager (VNUMedia) | Senior e-Channel Manager B2C (Essent) | Marketing Manager B2B (PayPal Benelux) | E-Business Manager (Wehkamp). Consultancy opdrachten: E-Commerce audit/KPI dashboarding (American Express) | Internetstrategie ontwikkeling (Delta Lloyd Bank)

Manutan B.V.

Area E-Business Manager

Als Area E-Business Manager heb ik het Directiebeleid vertaald naar de juiste E-Business strategie- en visie voor Nederland, België en Duitsland. Verantwoordelijkheid voor budget,- campagne en online sales van de area, Europees projectmanagement, ontwikkeling, uitvoering en implementatie E-Commerce platform, team- en skills ontwikkeling E-Commerce organisatie, managen E-Commerce team (3 FTE), rapportage aan Group E-Business Director en Area Director. Belangrijkste resultaten:
Ik heb het online kanaalaandeel substantieel kunnen verbeteren door het optimaler inzetten van de online middelenmix

ING N.V.

Internet & Distribution Manager

Commercieel & budget verantwoordelijk voor het online kanaal, projectmatige- en functionele ontwikkeling van INGCard.nl en INGCard.de. Ontwikkeling van ING Card’s digitale marketing strategie. Verantwoordelijk voor processen, functionaliteit, design, performance en usability van het internetkanaal. Online sales verantwoordelijkheid, cross- en upsell. Rapportage aan de Marketing Director. Belangrijkste prestatie:
Ik heb ‘from scratch’ de online sales- en servicewebsite van INGCard gerealiseerd om vervolgens de jaarlijkse gestelde online doelstellingen te realiseren

UPC Nederland

Web Manager

Als Web Manager heb ik de UPC brede online strategie in Nederland geimplementeerd, gericht op het genereren van meer inkomsten tegen lagere kosten, vergroting customer satisfactie en verlaging churn. Businesscase ontwikkeling met als doel de meest effectieve en efficiënte online functionaliteiten te definiëren ter verlaging van het aantal calls. Rapportage aan de Marketing Communications Manager. Belangrijkste resultaten:
Ik heb - business case gedreven - de basis gelegd en awareness gecreëerd voor inzet van online als kanaal voor sales en service